Biznes, Finanse, Ekonomia

Serdecznie witamy w naszym serwisie internetowym, który poświęcony jest szeroko pojętej tematyce Biznes, Finanse, Ekonomia. Mamy nadzieję, że informacje, jakie zamieściliśmy w naszym serwisie okażą się pomocne w dziedzinie, jaką się interesujecie.

Koszty opakowania

 

Koszty opakowania są często najważniejszą pozycją kosztów marketingu, a nawet ogólnych kosztów wytworzenia i dystrybucji produktu, np. kosmetyków. Producent whisky „Teacher's" oświadczył prasie: „mimo usilnych starań naszej firmy, by obniżyć koszty opakowania przy zachowaniu jego wysokiej jakości, ciągle koszty te przewyższają wartość whisky". Zmienia się struktura surowców i materiałów używanych do produkcji opakowań. Jeśli w Wlk. Brytanii w latach 1983—1988 wartość tych surowców wzrosła o 50%, to wartość wykorzystanego plastiku wzrosła dwukrotnie, drewna i płótna --o 70%, papieru i tektury — o 52%, metali — o 32%, a szkła — o 11% (papier i tektura, plastik i metale stanowiły blisko 90% wartości materiałów użytych do produkcji opakowań). Duże znaczenie w strategii marketingowej opakowań mają symbole, skojarzenia i sugestia. W krajach, w których marketing raczkuje, dziwić może waga, jaką w krajach zachodnich przykłada się do pozornie mało istotnych cech opakowania: kształtu, koloru, rozmieszczenia elementów graficznych itp. Tymczasem badania i praktyka marketingowa wykazują, że wpływ elementów symbolicznych na podświadomość konsumentów i ich decyzje nabywcze jest ogromny. Gdy w latach pięćdziesiątych firma Reynolds Tobacco usunęła rysunek piramid z opakowań papierosów „Camel", ich sprzedaż natychmiast zmalała, a palacze twierdzili, że papierosy te nie smakują już tak samo. Szorstki papier, drewno, tkanina workowa kojarzą się z „naturalnością" produktu, a gotycka czcionka — z tradycją. Wielka jest siła sugestii koloru jako elementu opakowania. Kolor czarny, srebrny i złoty kojarzą się z elegancją, niebieski z czystością, a koloru ciemnozielonego nie zaleca się stosować do opakowań żywności, może się bowiem kojarzyć z pleśnią i brakiem świeżości. 

Z ostatnije chwili - Bezpieczne pomnażanie pieniędzy

Każdy chciałaby mieć coraz więcej pieniędzy, Każdy, komu udało się odłożyć jakąś tam sumę, chciałby aby ona pracowała na siebie i najlepiej – aby generowała nowe zyski. W związku z tym inwestujemy pieniądze. Ścieżek inwestycyjnych jest naprawdę mnóstwo. Możemy inwestować w obligacje Skarbu Państwa, możemy inwestować w akcje na giełdzie, możemy inwestować w fundusze inwestycyjne pozostawiając frajdę gry na giełdzie naszemu bankowi. Ostatecznie możemy włożyć pieniądze na lokatę, która oczywiście nie pomnoży w znaczny sposób naszych środków, ale przynajmniej da nam poczucie stabilizacji finansowej i zabezpieczenia w razie konieczności. Inną zupełnie ścieżką inwestowania jest chociażby inwestowanie w nieruchomości. Mogą to być domy, mieszkania albo działki. Choć rynek obecnie jest nieco przesycony mieszkaniami, zwłaszcza tymi nowymi, to na pewno posiadanie własnego kawałka ziemi jest spora korzyścią i zawsze przyda się w razie czego. Wybór ścieżki inwestycyjnej jest oczywiście uzależniony od tego jaki kapitał posiadamy – kapitał oczywiście który chcemy przeznaczyć na inwestycje. Jeśli są to środki, które nie pozwolą zainwestować nam w nieruchomości, wtedy najrozsądniejszym wyborem zapewne okażą się fundusze inwestycyjne lub giełda (o ile się na tym znamy albo jesteśmy w stanie zaufać maklerowi). Podobnie jest z funduszami inwestycyjnymi, choć akurat tutaj istnieje znacznie większa elastyczność przy wyborze.