Biznes, Finanse, Ekonomia

Serdecznie witamy w naszym serwisie internetowym, który poświęcony jest szeroko pojętej tematyce Biznes, Finanse, Ekonomia. Mamy nadzieję, że informacje, jakie zamieściliśmy w naszym serwisie okażą się pomocne w dziedzinie, jaką się interesujecie.

Pojęcie marki produktu

 

W przeszłości wiele produktów sprzedawano anonimowo, bezpośrednio z worków, beczek, skrzyń, nie eksponując nazwy producenta. Obecnie nieomal wszystkie towary, również masowe, takie jak cukier, sól, mleko, czy owoce, sprzedawane są pod marką producenta lub dystrybutora. Towary codziennego zakupu oznaczone marką osiągają przeciętnie wyższą cenę i marżę niż niemarkowe. Na rynku amerykańskim na przykład owoce oznaczone marką ,,Sunkist", ,,Dole", Chiąuita" mają 0 10—60% wyższą marżę od owoców niemarkowych. W Stanach Zjednoczonych, w celu obniżenia kosztów reklamy i opakowania, a więc także cen towarów, próbowano — zwłaszcza na początku lat osiemdziesiątych — sprzedawać towary pozbawione marki, a nawet nazwy producenta. Eksperyment ten nie spotkał się z powszechniejszą akceptacją konsumentów. Ważnym atrybutem produktu jest jego marka — nazwa i znak firmowy (logo) lub ich kombinacja, które mają identyfikować dobra i usługi określonego producenta lub dystrybutora i odróżniać je od towarów konkurencyjnych. Nazwa firmowa to zwerbalizowana (wyrażona słowami) część marki, np. Wedel, Pepsi-Cola, Swiss Air. Znak firmowy (logo) to symbol, element plastyczny, firmowe barwy, specjalny kształt liter nazwy firmy itd. Na przykład logo firmy Mercedes to koło podzielone na trzy części, logo firmy LOT to stylizowany lecący żuraw, logo firmy Coca-Cola i jej produktu to szczególny kształt liter oraz bia-ło-czerwona kompozycja graficzna. Marka jest własnością firmy i jest z reguły prawnie strzeżona. 

Z ostatnije chwili - Bezpieczne pomnażanie pieniędzy

Każdy chciałaby mieć coraz więcej pieniędzy, Każdy, komu udało się odłożyć jakąś tam sumę, chciałby aby ona pracowała na siebie i najlepiej – aby generowała nowe zyski. W związku z tym inwestujemy pieniądze. Ścieżek inwestycyjnych jest naprawdę mnóstwo. Możemy inwestować w obligacje Skarbu Państwa, możemy inwestować w akcje na giełdzie, możemy inwestować w fundusze inwestycyjne pozostawiając frajdę gry na giełdzie naszemu bankowi. Ostatecznie możemy włożyć pieniądze na lokatę, która oczywiście nie pomnoży w znaczny sposób naszych środków, ale przynajmniej da nam poczucie stabilizacji finansowej i zabezpieczenia w razie konieczności. Inną zupełnie ścieżką inwestowania jest chociażby inwestowanie w nieruchomości. Mogą to być domy, mieszkania albo działki. Choć rynek obecnie jest nieco przesycony mieszkaniami, zwłaszcza tymi nowymi, to na pewno posiadanie własnego kawałka ziemi jest spora korzyścią i zawsze przyda się w razie czego. Wybór ścieżki inwestycyjnej jest oczywiście uzależniony od tego jaki kapitał posiadamy – kapitał oczywiście który chcemy przeznaczyć na inwestycje. Jeśli są to środki, które nie pozwolą zainwestować nam w nieruchomości, wtedy najrozsądniejszym wyborem zapewne okażą się fundusze inwestycyjne lub giełda (o ile się na tym znamy albo jesteśmy w stanie zaufać maklerowi). Podobnie jest z funduszami inwestycyjnymi, choć akurat tutaj istnieje znacznie większa elastyczność przy wyborze.