Biznes, Finanse, Ekonomia

Serdecznie witamy w naszym serwisie internetowym, który poświęcony jest szeroko pojętej tematyce Biznes, Finanse, Ekonomia. Mamy nadzieję, że informacje, jakie zamieściliśmy w naszym serwisie okażą się pomocne w dziedzinie, jaką się interesujecie.

Skuteczność reklamy

 

Doświadczenie i badania wykazują, że skuteczność reklamy zwiększa jednoczesne użycie w tej samej kampanii różnych mediów. Mówi się o zjawisku „mnożnika mediów", co oznacza wzajemne wzmacnianie się oddziaływania reklam produktu upowszechnianych poprzez różne media. Bardzo efektywne jest np. łączenie reklamy telewizyjnej i radiowej: emitowanie przez radio ścieżki dźwiękowej dobrze znanej reklamówki telewizyjnej powoduje, że w świadomości słuchacza radiowego odtwarza się niejako automatycznie odpowiadający jej obraz telewizyjny, co wzmacnia i uefektywnia reklamę radiową. Zwłaszcza w wypadku towarów częstego zakupu łączy się często reklamę telewizyjną i prasową. Celem reklamy telewizyjnej jest wtedy głównie utrwalenie w pamięci konsumentów nazwy i marki produktu oraz wytworzenie wobec niego pozytywnej postawy, za pośrednictwem prasy przekazuje się natomiast szczegółowe informacje o produkcie, zwłaszcza o jego zaletach, co ułatwia z kolei percepcję i zwiększa skuteczność reklamy telewizyjnej. Gdy w 1993 r. firma Lever wprowadzała na rynek Europy Zachodniej nową wersję proszku do prania Persil, to przeznaczyła na kampanię reklamową 180 min USD i wykorzystała jednocześnie kilka mediów: odpowiednio zaplanowana reklama telewizyjna nowego proszku dotarła kilkakrotnie do co drugiego dorosłego mieszkańca Europy Zachodniej, a jednocześnie zastosowano plakaty i plansze reklamowe, reklamę prasową oraz dostarczano konsumentom próbki nowego proszku. 

Z ostatnije chwili - Bezpieczne pomnażanie pieniędzy

Każdy chciałaby mieć coraz więcej pieniędzy, Każdy, komu udało się odłożyć jakąś tam sumę, chciałby aby ona pracowała na siebie i najlepiej – aby generowała nowe zyski. W związku z tym inwestujemy pieniądze. Ścieżek inwestycyjnych jest naprawdę mnóstwo. Możemy inwestować w obligacje Skarbu Państwa, możemy inwestować w akcje na giełdzie, możemy inwestować w fundusze inwestycyjne pozostawiając frajdę gry na giełdzie naszemu bankowi. Ostatecznie możemy włożyć pieniądze na lokatę, która oczywiście nie pomnoży w znaczny sposób naszych środków, ale przynajmniej da nam poczucie stabilizacji finansowej i zabezpieczenia w razie konieczności. Inną zupełnie ścieżką inwestowania jest chociażby inwestowanie w nieruchomości. Mogą to być domy, mieszkania albo działki. Choć rynek obecnie jest nieco przesycony mieszkaniami, zwłaszcza tymi nowymi, to na pewno posiadanie własnego kawałka ziemi jest spora korzyścią i zawsze przyda się w razie czego. Wybór ścieżki inwestycyjnej jest oczywiście uzależniony od tego jaki kapitał posiadamy – kapitał oczywiście który chcemy przeznaczyć na inwestycje. Jeśli są to środki, które nie pozwolą zainwestować nam w nieruchomości, wtedy najrozsądniejszym wyborem zapewne okażą się fundusze inwestycyjne lub giełda (o ile się na tym znamy albo jesteśmy w stanie zaufać maklerowi). Podobnie jest z funduszami inwestycyjnymi, choć akurat tutaj istnieje znacznie większa elastyczność przy wyborze.