Biznes, Finanse, Ekonomia

Serdecznie witamy w naszym serwisie internetowym, który poświęcony jest szeroko pojętej tematyce Biznes, Finanse, Ekonomia. Mamy nadzieję, że informacje, jakie zamieściliśmy w naszym serwisie okażą się pomocne w dziedzinie, jaką się interesujecie.

Strategie wprowadzania produktu

 

Wiele firm stosuje strategię zwaną „my też" (ang. „me-too"). Polega ona na wprowadzaniu na rynek imitacji produktów konkurencyjnych, które wcześniej odniosły rynkowy sukces. Firma-imitator nie ponosi tak wielkich kosztów zaprojektowania nowego produktu, jak ta, która pierwsza wprowadziła go na rynek, może więc oferować imitację po niższej cenie, niekiedy nawet w wersji ulepszonej w stosunku do oryginału. Kolejną strategią jest „renowacja" starych produktów. Wiele firm wprowadza istotne zmiany i udoskonalenia do produktów, które zakończyły już swój rynkowy żywot. Sprzedaż mydła „Ivory" gwałtownie wzrosła, gdy zaczęto je promować jako mydło dla dorosłych, a nie — jak dotąd — dla dzieci. Niektóre produkty odrzucone przez rynek stają się sukcesem marketingowym po latach. Zdarzyło się to w wypadku niektórych produktów żywnościowych o niskiej zawartości tłuszczu, cukru, soli, które zostały zaakceptowane przez konsumentów dopiero wtedy, gdy wzrósł poziom ich ekologicznej i zdrowotnej świadomości. Przewiduje się, że w krajach rozwiniętych projektowanie i wprowadzanie na rynek nowych produktów będzie nastręczać coraz więcej trudności. Zaostrzanie się konkurencji powoduje odwrót od strategii masowego rynku. Firmy dążą do zaspokajania potrzeb coraz węższych segmentów odbiorców, a to oznacza mniejszą sprzedaż produktu i mniejsze zyski. Nowe produkty w coraz większym stopniu odpowiadać muszą standardom ekologicznym i bezpieczeństwa konsumenckiego.  Wszystko o upadłości konsumenckiej www.upadlosc.net

Z ostatnije chwili - Bezpieczne pomnażanie pieniędzy

Każdy chciałaby mieć coraz więcej pieniędzy, Każdy, komu udało się odłożyć jakąś tam sumę, chciałby aby ona pracowała na siebie i najlepiej – aby generowała nowe zyski. W związku z tym inwestujemy pieniądze. Ścieżek inwestycyjnych jest naprawdę mnóstwo. Możemy inwestować w obligacje Skarbu Państwa, możemy inwestować w akcje na giełdzie, możemy inwestować w fundusze inwestycyjne pozostawiając frajdę gry na giełdzie naszemu bankowi. Ostatecznie możemy włożyć pieniądze na lokatę, która oczywiście nie pomnoży w znaczny sposób naszych środków, ale przynajmniej da nam poczucie stabilizacji finansowej i zabezpieczenia w razie konieczności. Inną zupełnie ścieżką inwestowania jest chociażby inwestowanie w nieruchomości. Mogą to być domy, mieszkania albo działki. Choć rynek obecnie jest nieco przesycony mieszkaniami, zwłaszcza tymi nowymi, to na pewno posiadanie własnego kawałka ziemi jest spora korzyścią i zawsze przyda się w razie czego. Wybór ścieżki inwestycyjnej jest oczywiście uzależniony od tego jaki kapitał posiadamy – kapitał oczywiście który chcemy przeznaczyć na inwestycje. Jeśli są to środki, które nie pozwolą zainwestować nam w nieruchomości, wtedy najrozsądniejszym wyborem zapewne okażą się fundusze inwestycyjne lub giełda (o ile się na tym znamy albo jesteśmy w stanie zaufać maklerowi). Podobnie jest z funduszami inwestycyjnymi, choć akurat tutaj istnieje znacznie większa elastyczność przy wyborze.